Teema 12
Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus
Tänases postituses toon ühe negatiivse ning ühe positiivse näite kasutatavusest veebis. Surfasin natukene internetis ja hakkasin võrdlema mööblipoodide veebilehekülgi. Aluseks võtangi ühe, mis jättis positiivse ning teise, mis jättis negatiivse mulje.
Positiivne näide kasutatavusest veebis
Positiivseks näiteks toon https://asko.ee/ee mööblipoe veebilehe. Esiteks on lehekülje kujundus lihtne, kuid stiilne ja viisakas. Väga lihtne on leheküljel orienteeruda ning leida otsitavaid tooteid. Toodete juures on selged kirjeldused, kõik olulised aspektid on välja toodud. Näiteks ei pea otsima hakkama, mis on voodi mõõdud, mis on antud toote juures väga oluline. Kõik on suurelt ja selgelt ära näidatud, samas olen üsna palju kokku puutunud sellega, kuidas mõnel veebilehel otsin tükk aega toote detaile taga. Samuti on oluline see, et toodete kohta oleksid pildid. Asko veebilehel on selged, suured ja värvilised pildid, mis annavad hea ülevaate toodete välimusest. Ka ostu vormistamine ja asjade tellimine on tehtud lihtsaks ja mugavaks. Samuti on mugav ja lihtne tooteid filtreerida ja otsingumootorit kasutada. Külastasin Asko lehekülge mäletamist mööda esmakordselt, seega julgen väita, et leheküljel oskavad orienteeruda ka vanemad inimesed või ka need, kes ei ole arvutiga nii sina peal.
Negatiivne näide kasutatavusest veebis
Negatiivseks näiteks toon https://www.mooblifurnituur.ee/ mööblipoe veebilehe. Alustaksin sellega, et õppisin veebilehe nimetusest midagi uut. Algul arvasin, et mööbel tähendab sama mis furnituur, kuna inglise keelne mõiste furniture tähendab mööblit. Eesti keeles on sellel aga hoopiski teine tähendus, nimelt on õigekeelsussõnaraamatu andmete kohaselt furnituur manus, näiteks furnituuriks nimetatakse ukselinki või kapinuppe. See tekitas minus alguses segadust, kui hakkasin leheküljel olevaid tootekategooriaid ja tooteid vaatama, et miks kategooria "Köök ja vannituba" all ei ole absoluutselt köögi või vannitoa mööblit, aga see selleks. Kohe esimene asi, mis jätab mulle veebilehest juba kehva mulje, on veidi labane kujundus. Samuti on kiri üsna väikse suurusega. Inimestel kellel on kehvem nägemine, on üsna ebamugav lehel orienteeruda. Kujundus on ka väga üksluine ja stiilivaene. Pildid on suhteliselt väikesed, hindu ei ole, selleks tuleb esitada päring. Üldiselt on välja toodud palju kategooriaid ja olemas on ka otsingumootor, mis töötab, aga kui esimese asjana minna pealehele, siis jääb vähemalt minule halb mulje ning ausalt öeldes ega ma sealt edasi minna ei tahakski. Vaevalt, et mina sealt kunagi midagi telliksin.
Kasutatud allikad:
https://asko.ee/ee
https://www.mooblifurnituur.ee/
Kommentaarid
Postita kommentaar