Teema 11
Arendus- ja ärimudelid
Tänases postituses analüüsin ühte tarkvara arendusmudelit ning ühte ärimudelit konkreetse projekti näitel.
Arendusmudel
Tänapäeval on üheks populaarseimaks agiilseks tarkvara arendusmeetodiks Scrum. See on meetod, kus väikesed kui tihedalt seotud meeskonnad aitavad tooteid/projekte arendada. Keskendutakse põhiliselt lõpptarbija rahulolu peale, kuid väga suur rõhk on ka meeskonnatööl. Agiilset arendusmudelit kasutab näiteks Apple. Apple kasutab süsteemis väikseid meeskondi, 2-12 inimest meeskonna kohta. See on kindlasti üks põhjus, mis on suurendanud nende projektide läbiviimise kiirust. Näiteks võib tuua Apple poolt välja antud veebilehitseja Safari, mis valmis vaid kahe inseneri koostööl.
Ärimudel
Ärimudelina võib näiteks tuua Dropboxi, millest on ilmselt kõik kuulnud. Dropbox on failitalletussüsteem. Kuigi sellel on palju konkurente, on Dropbox siiski suutnud oma kasutajate arvu aastast aastasse suurendada. Oma populaarsuse on Dropbox kindlasti saanud tänu oma lihtsalt kasutatavale süsteemile. Lühidalt kirjeldades toimib see nii, et veebisaidilt allalaetav rakendus loob arvutisse kausta, mida sünkroniseeritakse Dropbox serveris asuva kaustaga. Oma faile on võimalik jagada teiste Dropbox kasutajatega kui ka avalikult ning lisaks on veel positiivne see, et kasutaja saab oma failidele ligi igast seadmest. Dropboxi ärimudeliks on freemium, mis tähendab seda, et teenust saab kasutada teatud andmemahu piiranguni, kui aga kasutaja soovib andmemahtu suurendada, peab ta selle eest maksma lisatasu.
Kommentaarid
Postita kommentaar