Teema 5

Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest 

Tänases postituses valin Virginia Shea 10 käsust ühe ning kirjeldan seda oma kogemuse põhjal. Minu valik on "Ole inimene".


Virginia Shea 10 käsku: "Ole inimene"

Selle käsu põhimõte on see, internetis peaksime me suhtlema inimestega samamoodi nagu tavaelus. Peame enne sõnumi saatmist mõtlema mida ja kuidas me kirjutame. Peame teisi kohtlema nii, nagu tahame et meid endid koheldaks.

Minu kogemus seoses sellega, on pigem kurb ning tegi mulle haiget. Möödunud suvel nagu teadagi, jäid koroona tõttu paljud üritused ära. Algselt oli minul ja mu elukaaslase koos sõpradega plaanis minna Pühajärve jaanitulele. Kuna see jäi ära, siis leppisime kokku, et kui kellelgi tuleb uus mõte, siis arutame seda. Aeg läks edasi ja jaanipäev jõudis lähemale, keegi polnud uusi mõtteid ka välja pakkunud. Üks minu teine sõbranna pakkus välja, et teeksime väikse istumise tema suvekodus. Ütlesin, et arutan seda ka elukaaslase ja teiste sõpradega, kellega oli algselt plaan minna Pühajärvele. Kirjutasin siis sõbrannale. Temas vastas minule, et nemad on koos kambaga kinni pannud majutuse Lõuna-Eestis ning kavatsevad jaanid seal veeta. Kui ma tahan võin kasvõi koos elukaaslasega ka tulla, aga kui võimalik annaksin õhtu lõpuks oma vastuse. Olin üllatunud tema suhtumises. Esiteks ei kaasatud mind üldse plaanidesse. Mind jäeti grupist täiesti välja ja viimasel hetkel öeldi, et kui tahan võin ka liituda, aga kui ma poleks küsinudki, siis arvatavasti poleks mind üldse kutsutud. See tegi haiget. Teiseks solvas mind lause: "Võid kasvõi oma elukaaslase ka kaasa võtta." See on ju ilmselge, et tahan pühad veeta endale kallite inimeste seltsis. Mulle jäi mulje, et ma polnudki tegelikult sinna oodatud, veel vähem minu elukaaslane. Selle peale vastasin mina, et mul on tekkinud muud plaanid ning ärgu mind sinna oodaku. Mul ei olnud enam tahtmistki jaane nendega veeta. Läksin hoopis oma teise sõbranna juurde, kes meid suvekodusse kutsus ning veetsime mõnusalt aega.

Siit ka õpetus, et alati tuleks enne sõnumi saatmist mõelda, kuidas teine inimene seda mõistab ning milline on tema reaktsioon. Ülbus, ükskõiksus ja sõnade hoolimatu loopimine võivad kahjustada sõprust või viia üldse selle purunemiseni. Loodan, et kõik kes seda loevad, mõtlevad edaspidi hoolikamalt enne enteri vajutamist, mida nad kirjutavad.


Kasutatud allikad:

https://wiki.itcollege.ee/index.php/E-ITSPEA_5:_Tarzan_suurlinnas:_v%C3%B5rgusuhtluse_erip%C3%A4radest



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teema 14

Teema 10

Teema 12