Teema 3
Uus meedia...?
Tänases postituses analüüsin, kuidas on üks uue meedia komponent mõjutanud selle valdkonda. Valisin komponendiks suhtlusportaalid ja sotsiaalvõrgustikud.
Suhtlusportaalid ja sotsiaalvõrgustikud
Tänapäeval on inimestevaheline suhtlus tehtud äärmiselt lihtsaks. Kui vanasti kaks inimest kokku tahtsid saada, lepiti kokku aeg ja koht, mindi kohale ning oodati teist. Kui teine inimene kohale ei ilmunud, mindi koju ja hiljem lepiti uus aeg kokku. Polnud võimalust helistada või sõnumit saata ning uurida kas teine inimene on tulemas või kaua tal veel aega läheb.
Tänapäeval on aga kõik palju lihtsam. Saab helistada, sõnumit saata või kasutada mõnda suhtlusportaali. Eriti populaarseks on kujunenud Facebook. Kaks inimest saavad omavahel eraldi kirjutada ja suhelda. Teine võimalus on "grupi chat", kuhu on lisatud mitu inimest ning kõik liikmed saavad omavahel suhelda ning vestlust näha. Lisaks suhtlemisele leiab Facebook rakendust paljudele teistele tegevustele. Iga inimene saab luua oma konto, kuhu ta saab lisada enda kohta nii palju informatsiooni nagu ta ise tahab. Nt. saab postitada pilte ja oma arvamusi, "like'ida" teiste inimeste postitusi, teisi kontosi jne.
Ühest küljest on suhtlusportaalid väga mugavad ning kasulikud, kuid sellel on ka omad miinused. Tänu suhtlusportaalidele on võimalik aega kokku hoida, inimesed saavad suhelda ja asju kokku leppida interneti teel ja olla parajasti seal, kus neil on vaja olla. Selleks ei pea eraldi aega kokku leppima ja kokku saama. Teisest küljest on see aga vähendanud reaalses elus inimeste omavahelist suhtlust ("face to face"), veededakse palju aega oma nutiseadmetes, vahest liigagi palju. Samutit kaasnevad suhtlusportaalide kasutamisega privaatsusprobleemid. Peab olema äärmiselt ettevaatlik, millist informatsiooni postitatakse, sest see kõik on teistele inimestele kättesaadav. Leidub neid, kes ei tee selle informatsiooniga midagi, kuid ka neid, kes võivad seda kuritarvitada. Lisaks soodustavad sotsiaalvõrgustikud küberkiusamist. Lihtne on teha ennast anonüümseks kasutajaks ja hakata nt. konkreetset inimest või firmat solvama.
Kui hakata suhtlusportaalide ja sotsiaalvõrgustike plusse ja miinuseid välja tooma, siis võibki seda postitust kirjutama jääda. Tõin välja minu arvates kõige suuremad plussid ja miinused. Kokkuvõttes on suhtlusportaalid kujunenud väga oluliseks osaks meie elust, kuid väga oluline on see, et inimesed ei kaoks ära oma telefoni ekraani taha. Inimesed peaksid oskama ka telefoni kõrvale jätta ja omavahel füüsiliselt suhtlema/rääkima. Kahjuks "nutisõltuvus" aina kasvab, kuid loodan, et mingil hetkel inimesed siiski mõistavad, et telefon ei ole "elu" ja hakkavad ennast rohkem kontrollima ning telefoni kasutamist piirama.
Kommentaarid
Postita kommentaar